Mål:
LEGO-klosser kan hjelpe elever med å forstå matematikk bedre. Klossene har knotter som vanligvis er gruppert i to og to.
Antall elever:
Passer for hel klasse fra 2. – 7. trinn, del i grupper på to og to.
Du trenger:
LEGO-klosser i ulik størrelse
Gjennomføring:
LEGO-klosser kan hjelpe elever med å forstå matematikk. Klossene har knotter som vanligvis er gruppert i to og to. Elevene kan enkelt telle knottene i starten, men vil etterhvert gjenkjenne de ulike klossene uten å telle dem.
Matematikken blir lett forståelig for elever og det gir dem også en morsom, praktisk læringsopplevelse. Eksemplene under kan brukes på de fleste trinn.
Brøk med LEGO:
Potensregning/firkanttall med LEGO:
Multiplikasjon med LEGO:
Addisjon/subtraksjon med LEGO:
Plassverdisystemet med LEGO:
Mengder med LEGO:
Del av en helhet med LEGO:
Kompetansemål - LK20:
-
Representere og bruke brøk, desimaltal og prosent på ulike måtar og utforske dei matematiske samanhengane mellom desse representasjonsformene
Utforske og forklare samanhengar mellom addisjon og subtraksjon og bruke det i hovudrekning og problemløysing
Ordne tal, mengder og former ut frå eigenskapar, samanlikne dei og reflektere over om dei kan ordnast på fleire måtar
Utforske multiplikasjon ved teljing
Representere multiplikasjon på ulike måtar og omsetje mellom dei ulike representasjonane
Bruke kommutative, assosiative og distributive eigenskapar til å utforske og beskrive strategiar i multiplikasjon
Representere brøkar på ulike måtar og omsetje mellom dei ulike representasjonane
Utvikle og bruke ulike strategiar for rekning med positive tal og brøk og forklare tenkjemåtane sine
Beskrive posisjonssystemet ved hjelp av ulike representasjonar
Formulere og løyse problem frå eigen kvardag som har med brøk å gjere
Utforske addisjon og subtraksjon og bruke dette til å formulere og løyse problem frå leik og eigen kvardag
Utvikle og bruke formålstenlege strategiar i rekning med brøk, desimaltal og prosent og forklare tenkjemåtane sine