LEGO Education

LEGO® Education SPIKE™ Essential og SPIKE™ Prime har fått enda flere morsomme, kreative og pedagogiske undervisningsopplegg og funksjoner – alle med tydelig kobling til LK20.

Lego® Education oppmuntrer til skaperglede og problemløsning i klasserommet. Her både bygger og programmerer elevene sine egne oppfinnelser.

Med SPIKE™ er det enkelt for alle å komme i gang. I gratis-appen følger det med ferdige undervisningsopplegg som er koblet til LK20.

Alle undervisningsoppleggene starter med at elevene skal følge enkle oppskrifter som hele tiden tar de videre. Etter hvert som elevene avanserer, så legger undervisningsoppleggene stadig mer til rette for at elevene skal kunne utforske på egen hånd. Det betyr at det er enkelt å tilpasse undervisningen til elevenes ulike nivå.

Ved å følge de ferdige undervisningsoppleggene dekker elevene flere av kompetansemålene fra den nye læreplanen.

SPIKE™ Essential og SPIKE™ Prime

SPIKE™ Essential legger til rette for at elever på 1.–5. trinn kan velge mellom å jobbe med ikonbasert programmering eller Scratch-programmering (tekstblokk). Elevene lærer seg begreper, problemløsing, matematiske ferdigheter i tillegg til å trene sosial og emosjonell intelligens.

SPIKE™ Prime legger til rette for at elever på 5.-10. trinn får se hvordan programmering passer inn i det tverrfaglige arbeidet. Her kan elevene fordype seg i tema som f.eks. oppfinnertankegang, hvordan starte en bedrift eller hvordan man bygger og programmerer aktivitetsmålere. Med Spike PRIME utfordres elevene ytterligere i Scratch-programmering samt tekstbasert programmering i Python.

Kent & Kine

Vi skreddersyr kurs og tilpasser opplæring for dere

Kontakt oss for kurs/ info om LEGO Education:

Du kan også kontakte oss på tlf: 33 72 98 00 eller e-post: info@lekolar.no