LEGO Addisjons-spill

Morsom og enkel måte å få elever aktive med addisjon.

Passer for hel klasse fra 2. – 4. trinn, del i grupper på to og to.

LEGO-klosser og byggeplater i ulike størrelser

Til denne aktiviteten må elevene bruke sine addisjons-ferdigheter til å fylle en LEGO-plate med LEGO-klosser.

• Bruk en LEGO-plate til hvert par. Du kan ta hvilken som helst størrelse, men husk at jo større platen er, jo mer tid vil dette spillet ta.
  • Bruk et utvalg av LEGO-klosser. Sørg for å ha så mange forskjellige størrelser du kan.
  • Hver par trenger et par terninger.

Slik spiller dere:

Målet med spillet er å legge til og fylle opp LEGO-platen din.

Begynn med å kaste terningene. Legg de to tallene sammen og finn LEGO-klosser med riktig mengde knotter. Du må kanskje kombinere 2 eller 3 klosser for å få riktig mengde med knotter. Fest klossene på platen.

Spillet er over så snart du har fylt hele platen. Det kan bli vanskelig når du bare har noen få plasser igjen å fylle på slutten, så det er opp til deg hvordan du vil fullføre. Du kan fortsette å kaste terningene til du får det nøyaktige tallet du trenger for å fylle platen, eller du kan kaste terningene og bare legge til den klossen som trengs for å fullføre platen. Hvor mange LEGO-klosser brukte du til sammen?

LEGO® Education Kjempesett

Artikkelnummer: 19007