Dekorative flagg på snor

Bli kjent med det norske flagget: Flaggkonstruksjon og geometriske mønster.

Passer for hel klasse fra 1. – 7. trinn

Rørperler i fargene rød, hvit og blå og et perlebrett (15 x 15 cm). Matpapir, strykejern og strykebrett.

Tell over perlebrettet og regn ut hvor på brettet du skal starte, slik at du har plass til hele motivet. (Se på bildet for å se hvor mange perler som skal til?)

Når alle perlene er på plass på brettet, bør motivet dekkes med maskeringstape. Snu deretter perleplaten rundt, og løft platen forsiktig av.

Brett et bakepapir sammen og legg perlene med maskeringstapen imellom. Stryk perlene sammen langsomt, slik at perlene smelter ordentlig sammen. Snu bakepapiret og stryk motivet på begge sider. La motivet avkjøle seg under press (legg noen bøker over) Bruk nål og tråd og tre gjennom hvert gjøre på flaggene. Bruk ca. 10-15 cm mellom  hvert flagg (se bilde) HURRA!

Rørperler 6.000 stk

Perleplate 15x15 cm