Pynt med pompongs

Passer for hel klasse fra 1. – 7. trinn

• Silkepapir i fargene rødt, hvitt og blått
  • Saks
  • Piperenser eller hyssing

1. Klipp silkepapirbitene: Klipp silkeark i rødt, hvitt og blått i ca like store deler. Et silkeark i størrelsen 50 x 70 cm kan f.eks. deles i biter på 12,5 x 14 cm. Du kan lage bitene i forskjellige størrelser for å få pomponger i forskjellige størrelser.
  2. Bland fargene: Bland røde, hvite og blå silkepapirbiter i bunker på 8-12 ark. Du kan lage bunker med forskjellige fargefordelinger, for eksempel 2 blå, 1 hvit, 4 røde, 1 hvit, 2 blå. Du kan også lage ensfargede pomponger hvis du vil.
  3. Brett papirbunken: Brett papirbunken sammen som et trekkspill.
  4. Klipp kantene runde: Klipp ytterkantene på papirbunken runde.
  5. Knyt sammen: Knyt en piperenser eller hyssing stramt rundt midten av papirbunken.
  6. Brett ut foldene: Brett forsiktig ut hver fold i papirbunken. Vær forsiktig så du ikke river papiret.
  7. VOILA! Du har nå laget en fargerik pompom! Du kan lage mange pomponger i forskjellige farger og størrelser og bruke dem til å pynte på rommet ditt, på skolen eller i barnehagen.

Tips:

• Du kan bruke silkepapir i andre farger hvis du vil.
  • Du kan bruke glitterlim eller glitterspray for å gi pompongene dine et ekstra festlig preg.
  • Du kan henge pompongene på en snor eller feste dem på en vegg.
  • Du kan bruke pompongene til å lage gaver, for eksempel armbånd eller nøkkelringer.

Ha det gøy med å lage pomponger!

Silkepapir

Piperenser