Programmert aktivitet

Søk
Close this search box.

Mål:

  • Introduksjon til programmering.
  • Undervisningsopplegget har mange muligheter når det gjelder tilpasning.   

Antall elever:

Hel klasse, 1 – 7. trinn

Du trenger:

  • Lamineringslommer
  • Farget papir
  • Skriv ut ferdige maler HER »

Gjennomføring:

Tegn en rett pil, en venstrepil, en høyrepil og en U-sving og klipp ut som maler. Bruk malene og lag så mange svarte piler du vil ha. Lag en rund mal ved å tegne rundt en passe stor rund gjenstand. Bruk malen og lag så mange sirkler du vil ha i fire ulike farger, f.eks. blå, grønn, rosa og gul. Laminer alle sirkler og piler, og klipp rundt formene ca. 1 cm fra papiret. Nå kan dere programmere i lange baner.

Mal på piler kan skrives ut HER »

Last ned eksempel på hvordan en bane kan se ut HER »

Kompetansemål - LK20: