Arbeidsstasjoner

Arbeidsstasjoner med tilstrekkelig plass til grupper av elever for å samarbeide om prosjekter og eksperimenter. Bord med plass til to er fint til samarbeid i par og vanlig klasseromsundervisning. Når elevene skal jobbe i grupper anbefaler vi større arbeidsflate for å sikre inkludering og god kommunikasjon.

Disse stasjonene bør være utstyrt med nødvendig utstyr til det pedagogiske opplegget og whiteboard for å visualisere ideer og resultater.

Noen av arbeidsstasjonene må tåle ulike kjemikalier og røffere bruk. Eksempler på dette er laboratoriebord med regulerbar høyde eller bord belagt av høytrykkslaminat.

Det kan være praktisk med en fleksibel møblering som tillater ulike undervisnings- og eksperiments-formater. Dette kan være modulære møbler som enkelt kan omorganiseres for å tilpasse seg forskjellige undervisningsmetoder og prosjekter.