Skremmende blomsterpinner av rørperler

Elevene skal kunne prøve ut ulike ideer og muligheter i gjenbruksmaterialer og formidle til andre hvordan man i egen hverdag kan bidra til å ivareta natur og miljø.

Elevene skal kunne gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter.

Passer for hel klasse.

Blomsterpinner, perleplater, rørperler i diverse farger. (se utstyrsliste til høyre)

1. Skriv ut bildet eller ha det fremme på skjermen for å følge mønsteret.
  2. Stryk perlene sammen med et bakepapir imellom. Husk å stryke motivet langsomt og lenge, slik at perlene smelter ordentlig sammen (men ikke i platen).
  3. La motivet avkjøle seg (gjerne under press) før det tas av platen.

Tips! Bruk en strikkepinne for å løsne motivet fra platen. Både strykejern og smeltet plast er veldig varmt og kan gi brannskader, og dette bør derfor gjøres av voksen eller under oppsyn av voksne.

Vi har brukt hjerteplate til spøkelset og firkantet perleplate til resten. Når figurene er ferdig, lim en blomsterpinne fast med limpistol på baksiden. Pynt opp gressplenen, eller blomsterpottene både inne og ute.

Pakke med alle produktene

Tipsnummer: 4157