Kurs i makerspace

Makerspace fremmer kreativitet, utforskertrang og tverrfaglig samarbeid. Vi går igjennom teori og praksis, med fokus på å kunne ta med oppleggene rett inn i undervisningen.

Hva skjer på dette kurset?

Dette kurset tilbys lærere på 5. – 10. trinn som ønsker å lære mer om bruk av makerspace i undervisningen.

I løpet av dette kurset gir vi deg et godt grunnlag for å jobbe kreativt og systematisk med makerspace i skolen, og tar læreplanens intensjon på alvor med skaperglede, samarbeid og utforskning i sentrum. I kurset går vi gjennom teori og praksis, med fokus på at lærerne skal kunne ta med oppleggene fra kurset rett inn i undervisningen.

Agenda:

Utstyrskrav for kurs på skole:

Det anbefales at dere bruker samme type datamaskin/nettbrett som elevene, så vi kan fange opp eventuelle tekniske utfordringer som kan oppstå i klasserommet.

Utstyrskrav for digitalt kurs:

Kent & Kine

Vi skreddersyr kurs og tilpasser opplæring for dere

Kontakt oss for kurs/ info om LEGO Education:

Du kan også kontakte oss på tlf: 41513588 eller e-post: info@lekolar.no