Fantastiske labyrinter – LEGO

Lag en labyrint som en klinkekule kan kjøre gjennom, inkluder svinger, tunneler og blindveier for å gjøre labyrinten vanskelig å navigere i.

Dette er en morsom måte å snike inn litt STEM (vitenskap, teknologi, ingeniørvitenskap og matematikk) læring på.

Passer for hel klasse.

Diverse LEGO-klosser og mange LEGO byggeplater

Forberedelser:

• En kasse med LEGO-klosser
  • Legobrett for å bygge på

Oppgaven er ganske åpen.

La elevene lage en labyrint som en klinkekule kan kjøre gjennom, inkluder svinger, tunneler og blindveier for å gjøre labyrinten vanskelig å navigere i.

Legg vekt på at labyrinten har et definert start og sluttpunkt.

Forsikre deg om at elevene planlegger før de bygger, akkurat som en ingeniør ville gjort!

Tips:

• Gi elevene papir og skriveutstyr, slik at de kan tegne et labyrintdesign før de bygger.
  • Diskuter hvordan ingeniører planlegger før de bygger, men huska at disse planene endres og utvikles ofte i løpet av designprosessen.

LEGO® Education Kjempesett

Artikkelnummer: 19007