Matematikkferdigheter ved bruk av LEGO-klosser

Mål: LEGO-klosser kan hjelpe elever med å forstå matematikk bedre. Klossene har knotter som vanligvis er gruppert i to og to. Antall elever: Passer for hel klasse fra 2. – 7. trinn, del i grupper på to og to. Du trenger: LEGO-klosser i ulik størrelse Gjennomføring: LEGO-klosser kan hjelpe elever med å forstå matematikk. Klossene har knotter […]
Bowling

Mål: Eksperimentere med tall og øve hoderegning. Elevene jobber med heltall, desimaltall, brøk/prosent og positive/negative tall. Aktiviteten kan også bli brukt til å regne med algebraiske uttrykk. Antall elever: Gjennomføres i hel klasse med grupper på fire. Du trenger: Halvlitersflasker fylt med vann eller sand (10 flasker til en bowlingbane). Klistremerker til å lime på flaskene. Bocciakuler, baller, erteposer […]