Større/mindre enn
Mål: Elevene skal kunne beskrive plassverdisystemet for hele tall. Antall elever: Fra 1 elev – full klasse. Du trenger: Sifrene 0 – 9 fra de store utendørstallene Forberedelse: Finn fram tallene du trenger. (Du trenger minst ett av hvert siffer som du ønsker å bruke. Du kan gjerne bruke alle, men ikke legg ekstra 1 […]
Starter – Puslespill
Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – Elevene jobber i grupper på tre. […]
Starter – Fakta/usann
Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – To og to elever møtes Du […]
Starter – Bygg en LEGO-figur
Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – Elevene jobber i grupper.(Ca. fire på […]
Starter – LEGO-kode
Formål: Stimulere til kreativitet og samarbeid. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Dette er en aktivitet som alle kan mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – Elevene jobber to og to Du trenger: LEGOklosser eller DUPLOklosser Gjennomføring: To og to elever […]
Starter – Hvem skal ut?
Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe Gjennomføring: Vis fire bilder, og elevene må finne hvem […]
Starter – Batman og Jokeren
Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe Gjennomføring: Elevene står i en ring med øynene lukket. […]
Mikropause Fotgrep
Formål: Koordinasjon. Mikropauser gir mer effektiv læring. Tid: 1 – 2 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe, tilpasses etter målgruppen. Elevene jobber individuelt. Du trenger: Nylonskjerf eller erteposer. Gjennomføring: Ta av skoene. Sitt på stolen med knærne i rett vinkel og med god avstand mellom føttene. Øvelsen gjøres med en fot av gangen. Plukk […]
Mikropause Balanse
Formål: Balanse og styrke. Mikropauser gir mer effektiv læring. Tid: 1- 5 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe, tilpasses etter målgruppen. Du trenger: Kan gjennomføres uten utstyr, men se våre balanseprodukter for inspirasjon. Til balanseprodukter » Gjennomføring: Reis deg opp og stå et sted hvor du har litt plass rundt deg. Ta skoene av. […]
Mikropause Gåklosser
Formål: Balanse og styrke. Mikropauser gir mer effektiv læring. Tid: 1- 5 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe, tilpasses etter målgruppen. Du trenger: Gåklosser og 5 minutters timeglass. Gjennomføring: Gå opp på klossene – en av gangen. Hold de hvite tauene helt stramt. Stå stille og finn balansen. Gå en liten tur. Når sanden […]