PrimeCuber for LEGO Education SPIKE Prime

PrimeCuber er en robot som kan bygges med LEGO Education SPIKE Prime for å løse Rubiks kube. 1. Beskrivelse Bygg roboten ved å følge byggeinstruksjonene nøye, og følg deretter instruksjonene i neste avsnitt for å laste ned og installere programvaren. PrimeCuber-programvaren består av fire prosjekter. Et python-prosjekt, PCSolver-v1p5, som inneholder tre python-moduler og en datafil: […]

Programmer en fortelling

Til lærerveiledningen  Følg stegene under og programmer deres egen fortelling med Scratch. Her kan du åpne programmet du trenger for å lage fortellingen – Trykk her »» Steg 1 Steg 2 Steg 3 Steg 4 Steg 5 Steg 6 Steg 7 Steg 8 Steg 9 Kodeeksempler Steg 1 Hold musepeker over bildet nederst til høyre, […]

Beebot eller Bluebot

Aktivitet: Kompetansemål – LK20: Nedlastbart materiale Beebot eller Bluebot Last ned materiale Utstyr du trenger: Beebot og Bluebot-produkter Se produktene

Tallprogrammering utendørs

Mål: Bruke begreper som f.eks: mengde, høyre, venstre, bakover, fremover, addisjon, subtraksjon og multiplikasjon.Jobbe med grunnleggende programmering (analogt) Antall elever: Full klasse/grupper Du trenger: Store tall til utebruk, Rugged robot og en stor terning Forberedelse: Legg ut de store tallen spredt på en stor åpen plass (gymsal, fellesareal, ute o.l.)  Gjennomføring: De store tallene brukes […]

Binært alfabet

Mål: Uttrykke tekstopplevelser gjennom lek, sang, tegning, skriving og andre kreative aktiviteter. Antall elever: Full klasse/grupper Du trenger: Skrulås, kongoperler, elastisk smykketråd Forberedelse: Last ned malen for det binære alfabetet. Gjennomføring: Datamaskinene våre leser ikke bokstaven A, som vi leser bokstaven A. Datamaskinen har en spesiell kode som kalles det binære alfabetet, der hver bokstav, […]