Fra digitalt bilde til gravering på tre

En undersøkelse av digital fotografering og bildebehandling. Faglige mål: Elevene skal lære å ta et digitalt bilde med fokus på komposisjon og belysning. Elevene skal lære å etterbehandle et digitalt bilde ved hjelp av grunnleggende bildebehandlingsverktøy. Elevene skal lære å bruke en laser til å gravere bildet sitt på tre. Elevene skal lære å reflektere […]

PrimeCuber for LEGO Education SPIKE Prime

PrimeCuber er en robot som kan bygges med LEGO Education SPIKE Prime for å løse Rubiks kube. 1. Beskrivelse Bygg roboten ved å følge byggeinstruksjonene nøye, og følg deretter instruksjonene i neste avsnitt for å laste ned og installere programvaren. PrimeCuber-programvaren består av fire prosjekter. Et python-prosjekt, PCSolver-v1p5, som inneholder tre python-moduler og en datafil: […]

Programmer en fortelling

Til lærerveiledningen  Følg stegene under og programmer deres egen fortelling med Scratch. Her kan du åpne programmet du trenger for å lage fortellingen – Trykk her »» Steg 1 Steg 2 Steg 3 Steg 4 Steg 5 Steg 6 Steg 7 Steg 8 Steg 9 Kodeeksempler Steg 1 Hold musepeker over bildet nederst til høyre, […]

Beebot eller Bluebot

Aktivitet: Kompetansemål – LK20: Nedlastbart materiale Beebot eller Bluebot Last ned materiale Utstyr du trenger: Beebot og Bluebot-produkter Se produktene