Julekalender med Blue-Bot

Last ned og skriv ut julekalenderen med 24 aktiviteter og la roboten finne den morsomme aktiviteten bak dagens luke. Klikk på bildene & last ned » Last ned aktiviteter Last ned kart

Matematikkferdigheter ved bruk av LEGO-klosser

Mål: LEGO-klosser kan hjelpe elever med å forstå matematikk bedre. Klossene har knotter som vanligvis er gruppert i to og to. Antall elever: Passer for hel klasse fra 2. – 7. trinn, del i grupper på to og to. Du trenger: LEGO-klosser i ulik størrelse Gjennomføring: LEGO-klosser kan hjelpe elever med å forstå matematikk. Klossene har knotter […]

Tallgjenkjenning– Rekkefølge/tallinje

Mål: Telle til 10, bruke tallinja til beregninger og vise tallstørrelser. Antall elever: Fra 1 elev – full klasse. Du trenger: Alle de store utendørstallene og en linje tegnet opp med kritt eller malt på bakken. Forberedelse: Eventuelt tegn en linje på bakken med plass til tallene 0 – 10, eller 1 – 10 om […]

Større/mindre enn

Mål: Elevene skal kunne beskrive plassverdisystemet for hele tall. Antall elever: Fra 1 elev – full klasse. Du trenger: Sifrene 0 – 9 fra de store utendørstallene Forberedelse: Finn fram tallene du trenger. (Du trenger minst ett av hvert siffer som du ønsker å bruke. Du kan gjerne bruke alle, men ikke legg ekstra 1 […]

Starter – Puslespill

Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – Elevene jobber i grupper på tre. […]

Starter – Fakta/usann

Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – To og to elever møtes Du […]

Starter – Bygg en LEGO-figur

Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – Elevene jobber i grupper.(Ca. fire på […]

Starter – LEGO-kode

Formål: Stimulere til kreativitet og samarbeid. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Dette er en aktivitet som alle kan mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 – 20 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe – Elevene jobber to og to Du trenger: LEGOklosser eller DUPLOklosser  Gjennomføring: To og to elever […]

Starter – Hvem skal ut?

Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe Gjennomføring: Vis fire bilder, og elevene må finne hvem […]

Starter – Batman og Jokeren

Formål: Stimulere tenking, kreativitet, samhold og skape tillit i et kreativt og lekent miljø. Startere skal gi en god start på timen for elevene. Det er en aktivitet som alle skal mestre, og det skal være gøy. Tid: 15 minutter Antall elever: Gjennomføres med hel klasse/gruppe Gjennomføring: Elevene står i en ring med øynene lukket. […]