Kurs i LEGO® Education SPIKE™ Prime

I dette kurset viser vi hvordan du kommer igang med LEGO® Education SPIKE™ Prime i klasserommet, og hvordan utstyret kan brukes i kreative oppgaver.

Hva skjer på dette kurset?

Dette kurset tilbys lærere på 5. – 10. trinn som ønsker å lære mer om bruk av programmering i undervisning.

I løpet av dette kurset vil du bli godt kjent med Spike Prime og hvordan man kan bruke SPIKE Prime som et undervisningsverktøy for å støtte opp under undervisning i programmering og algoritmisk tenkning. Vi forklarer programmeringsuttrykk som algoritmer og villkår med hverdagslige eksempler.

Utstyrskrav for kurs på skole:

Det anbefales at dere bruker samme type datamaskin/nettbrett som elevene, så vi kan fange opp eventuelle tekniske utfordringer som kan oppstå i klasserommet.

Utstyrskrav for digitalt kurs:

Produkter

Programvare til datamaskin

Programvare til nettbrett

Leksjonsplaner

Personverninformasjon

SPIKE-appen krever ikke kontooppretting eller brukerpåloggingsdetaljer. Appen samler ikke inn personlig informasjon fra brukere.

Kent & Kine

Vi skreddersyr kurs og tilpasser opplæring for dere

Kontakt oss for kurs/ info om LEGO Education:

Du kan også kontakte oss på tlf: 41513588 eller e-post: info@lekolar.no

Lade opp batteri, oppdatere programvare og hub

Hvordan lade opp batteriet

Koble til hub med medfølgende USB-kabel. Koble kabelen til en veggadapter eller rett i en datamaskin.

Hvordan oppdaterer appen

Åpne appen, klikk på Hjelp-menyen og velg Oppdater tilgjengelig. Etter noen øyeblikk vil appen be deg om å starte på nytt og oppdatere. Appen lukkes og åpnes igjen til den nyeste versjonen.

Hvordan oppdatere Spike Prime hub

Fra tid til annen, når du kobler huben til appen, vil du se en melding øverst til høyre i appen som forteller deg at en oppdatering av operativsystemeter tilgjengelig.

Systemet vil gi deg valget mellom å avvise eller oppdatere. Klikk på Oppdater. En fremdriftslinje vil vises, og etter noen få øyeblikk vil huben slå seg på igjen og oppdateringen vil være fullført.

Hvordan tilbakestille hub til fabrikkinnstillinger

Du kan tilbakestille huben til fabrikkinnstillinger i appen. Koble til huben din, enten via USB eller Bluetooth, og klikk på det tilkoblede huben-ikonet øverst på programmeringslerretet.

Klikk på de tre prikkene på høyre side av skjermen og velg Tilbakestill innstillinger. Du vil se en fremdriftslinje, og etter noen øyeblikk slås huben av og på igjen med fabrikkinnstillinger.