Kunstner-Robot

Bli kjent med hvordan motor og batteripoler fungerer og kombiner dette med kreativitet og konstruksjon. Elevene blir kjent med årsak/virkning og skaper et interaktivitet og visuelt uttrykk.

Passer for hel klasse fra 4. – 7. trinn

Pappkrus, batteriholder, tusjer, minikabler, motor og klistremerker med øyne.

Lim øyne på to pappkrus. Tegn munn på det ene og lim en bart på det andre.

Lim 3-4 tusjer med spissen ned som bein på hver robot. Bruk gjerne limpistol, så du enkelt kan bruke tusjene vanlig igjen.

Lag et lite hull på toppen av pappkruset og lim en motor fast. Lim en liten bit med kork på motoren og lim en ispinne som propell på korken. Jo større robot, desto flere ispinner – slik at balansen opprettholdes.

Koble en minikabel fast til hver av polene på motoren og koble til et batteri (1,5-4v) til motorene. Vi har brukt en magnetisk batteriholder fra vårt elektronikksett (75093), som gjør det raskt og enkelt å koble motoren til og fra.

Pakke med alle produktene

Tipsnummer: 9281